![]() |
LACAPUTXETA VERMELLA
La sortida al teatre per veure l’obra “La Caputxeta vermella”, representada amb titelles, ha despertat l’interès dels infants per aquest conte. És per això que hem decidit explorar-lo i descobrir més coses dels personatges, dels llocs on passa... També farem jocs matemàtics que relacionats amb el conte seran més motivadors.
Els nens i nenes comencen a portar contes, disfresses,
dibuixos... que tenen a casa o que van a buscar a la biblioteca. Amb
tot el material fem un racó a l’aula que sempre
podrem mirar i que anirem
ampliant amb les nostres creacions.
Aquest material serà el punt de partida de moltes
activitats, que ens portaran a descobrir aspectes del conte de La Caputxeta i
també d’altres contes.
L’IL·LUSTRADOR: El joc de les semblances
i les diferències
Mirem els contes i les imatges que tenim al racó i juguem a
trobar aspectes que surten en totes les imatges i d’altres que canvien. Arribem
a la conclusió que els il·lustradors
aporten la seva visió personal quan dibuixen, igual que nosaltres.
En una altra sessió mirem a la pantalla
la versió d’una ma de contes.
Després amb google busquem el mateix conte escrit en altres
idiomes i veiem que és un conte explicat arreu del món, tot i que l’argument (el que passa) pot variar una mica.
TÍTOL
DEL CONTE
Observem la coberta
d’un conte de la Caputxeta i localitzem el títol. Entre tots escrivim el títol a la pissarra fent servir
lletres divertides. Després ho fan ells de manera individual i les enganxen en
una coberta feta per nosaltres.
EL
CONTE: QUÈ PASSA?
Fem activitats que ens ajuden a parlar d’algunes escenes del conte: expliquem el conte en 3 imatges, juguem a
explicar què passa tirant un dau, diem quin menjar es pot posar al cistell, parlem
del que fa la Caputxeta quan arriba al bosc (si fa o no cas de la mare), juguem
a imitar els sons que fan els personatges (onomatopeies), parlem de com són les
dents del llop...
ELS
PERSONATGES
A la pantalla observem les diferents maneres com els
il·lustradors dibuixen a un mateix personatge i decidim
anar fent els nostres a partir de diferents tècniques plàstiques. També
treballem el nom de cada personatge.
Aprofitem per parlar de les característiques dels llops i
dels contes on surt aquest personatge.
ON
PASSA
Tornem a mirar el conte centrant l’atenció en els
llocs on passa la història. Reproduïm
el bosc i la casa a la nostra manera.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS |
TREBALLEM
LES MATEMÀTIQUES
CAMÍ LLARG-CAMÍ CURT
Fem diferents activitats per descobrir el camí curt que fa
el llop i el llarg que fa la Caputxeta. Mentre anem muntant amb peces de fusta
l’escenari on es troben el llop i la Caputxeta aprofito per anar reflexionant
sobre altres conceptes matemàtics: a prop i lluny, línies (camins) rectes i
corbes, per davant i per darrera dels arbres, a dins i a fora de la casa... i
amb cordes comparem la llargada dels dos camins.
Descobrim uns robots molt xulos que es mouen endavant, endarrere i fan
girs cada vegada que seleccionem un botó fins arribar al lloc seleccionat i els
portem pel camí que fan el llop i la Caputxeta.
CLICAR PER VEURE MÉS |
DESCOBRIM EL
TANGRAM
Hem jugat amb figures intentant reproduir models. Després hem fet la
Caputxeta i el llop.
RESOLEM QUADRES DE DOBLE ENTRADA
A través d’imatges del conte de la Caputxeta, els infants han descobert
que poden omplir un quadre seguint les consignes donades.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS |
FEM UNA GRÀFICA.
A partir del que creuen els infants que poden sentir la Caputxeta i
l’avia quan són a la panxa del llop, hem anat explicant quines són les coses
que ens fan por a nosaltres i hem recollit en una gràfica a quants nens i nens
fa por la foscor.
TREBALL
COOPERATIU AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES A PARTIR DEL CONTE DE LA CAPUTXETA.
En
primer lloc mirem el conte “La Caputxeta vermella”. Parlem dels dos personatges
principals del conte i del lloc on es troben i pensem com es poden representar
amb figures geomètriques, dibuixant-t’ho a la pissarra. Per exemple un arbre es
pot fer amb un rectangle i un cercle, una casa amb un triangle per la teulada i
un quadrat per la fassana... Finalment entre tots, farem un quadre-mural, triant les figures
geomètriques que més s’escaigui per a fer cada element. Li posem un marc i el
pengem al replà de la classe.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS
DESCOBERTA
DELS 5 SENTITS A TRAVÉS DEL CONTE DE LA CAPUTXETA.
A través d'aquest conte tan proper als nens hem volgut
fer-los descobrir la importància de cada sentit, jugant i experimentant què ens
aporta cadascú i què passa si no els fem servir : no sentim, no toquem, no
podem escoltar, ...
REPRESENTEM EL
CONTE
Fa dies que els infants esperen posar-se les disfresses que
tenim dels personatges del conte. Ho fem com a cloenda d’aquest tema que ens ha
permès aprendre moltes coses relacionades amb els contes.
Representar els personatges del conte i les escenes ens ha permès
comprovar com són capaços de reproduir de manera ordenada la historia i de dir
petites frases de manera estructurada. Els ha agradat molt!!!!
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada