divendres, 15 d’abril del 2016

LA CAPUTXETA VERMELLA

Clicar per veure és fotos



LACAPUTXETA VERMELLA

La sortida al teatre per veure l’obra “La Caputxeta vermella”, representada amb titelles, ha despertat l’interès dels infants per aquest conte. És per això que hem decidit explorar-lo i descobrir més coses dels personatges, dels llocs on passa... També farem jocs matemàtics que relacionats amb el conte  seran més motivadors.
Els nens i nenes comencen a portar contes, disfresses, dibuixos... que tenen a casa o que van a buscar a la biblioteca.  Amb tot el material fem un racó a l’aula que sempre  podrem mirar i que anirem ampliant amb les nostres creacions.
Aquest material serà el punt de partida de moltes activitats, que ens portaran a descobrir aspectes del conte de La Caputxeta i també d’altres contes.


















L’IL·LUSTRADOR: El joc de les semblances i les diferències
Mirem els contes i les imatges que tenim al racó i juguem a trobar aspectes que surten en totes les imatges i d’altres que canvien. Arribem a la conclusió que els il·lustradors aporten la seva visió personal quan dibuixen, igual que nosaltres. 



En una altra sessió mirem a la pantalla la versió d’una ma de contes.



Després amb google busquem el mateix conte escrit en altres idiomes i veiem que és un conte explicat arreu del món, tot i que l’argument (el que passa) pot variar una mica.


TÍTOL DEL CONTE
Observem la coberta d’un conte de la Caputxeta i localitzem el títol. Entre tots escrivim el títol a la pissarra fent servir lletres divertides. Després ho fan ells de manera individual i les enganxen en una coberta feta per nosaltres. 
 






































EL CONTE: QUÈ PASSA?
Fem activitats que ens ajuden a parlar d’algunes escenes del conte: expliquem el conte en 3 imatges, juguem a explicar què passa tirant un dau, diem quin menjar es pot posar al cistell, parlem del que fa la Caputxeta quan arriba al bosc (si fa o no cas de la mare), juguem a imitar els sons que fan els personatges (onomatopeies), parlem de com són les dents del llop... 

                                                   CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS


ELS PERSONATGES
 
A la pantalla observem les diferents maneres com els il·lustradors dibuixen a un mateix personatge i decidim anar fent els nostres a partir de diferents tècniques plàstiques. També treballem el nom de cada personatge.
Aprofitem per parlar de les característiques dels llops i dels contes on surt aquest personatge.


 







ON PASSA
Tornem a mirar el conte centrant l’atenció en els llocs on passa la història. Reproduïm el bosc i la casa a la nostra manera. 

CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS










TREBALLEM LES MATEMÀTIQUES
CAMÍ LLARG-CAMÍ CURT
Fem diferents activitats per descobrir el camí curt que fa el llop i el llarg que fa la Caputxeta. Mentre anem muntant amb peces de fusta l’escenari on es troben el llop i la Caputxeta aprofito per anar reflexionant sobre altres conceptes matemàtics: a prop i lluny, línies (camins) rectes i corbes, per davant i per darrera dels arbres, a dins i a fora de la casa... i amb cordes comparem la llargada dels dos camins.
Descobrim uns robots molt xulos que es mouen endavant, endarrere i fan girs cada vegada que seleccionem un botó fins arribar al lloc seleccionat i els portem pel camí que fan el llop i la Caputxeta.
CLICAR PER VEURE MÉS






COMPTEM ELEMENTS
També hem comptat elements relacionats amb el conte.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS





DESCOBRIM EL TANGRAM
Hem jugat amb figures intentant reproduir models. Després hem fet la Caputxeta i el llop.


RESOLEM QUADRES DE DOBLE ENTRADA

A través d’imatges del conte de la Caputxeta, els infants han descobert que poden omplir un quadre seguint les consignes donades. 

CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS


FEM UNA GRÀFICA.
A partir del que creuen els infants que poden sentir la Caputxeta i l’avia quan són a la panxa del llop, hem anat explicant quines són les coses que ens fan por a nosaltres i hem recollit en una gràfica a quants nens i nens fa por la foscor.



TREBALL COOPERATIU AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES A PARTIR DEL CONTE DE LA CAPUTXETA.
En primer lloc mirem el conte “La Caputxeta vermella”. Parlem dels dos personatges principals del conte i del lloc on es troben i pensem com es poden representar amb figures geomètriques, dibuixant-t’ho a la pissarra. Per exemple un arbre es pot fer amb un rectangle i un cercle, una casa amb un triangle per la teulada i un quadrat per la fassana... Finalment entre tots,  farem un quadre-mural, triant les figures geomètriques que més s’escaigui per a fer cada element. Li posem un marc i el pengem al replà de la classe.
 
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS



DESCOBERTA DELS 5 SENTITS A TRAVÉS DEL CONTE DE LA CAPUTXETA.
A través d'aquest conte tan proper als nens hem volgut fer-los descobrir la importància de cada sentit, jugant i experimentant què ens aporta cadascú i què passa si no els fem servir : no sentim, no toquem, no podem escoltar, ...
 





REPRESENTEM EL CONTE
Fa dies que els infants esperen posar-se les disfresses que tenim dels personatges del conte. Ho fem com a cloenda d’aquest tema que ens ha permès aprendre moltes coses relacionades amb els contes.
Representar els personatges del conte i les escenes ens ha permès comprovar com són capaços de reproduir de manera ordenada la historia i de dir petites frases de manera estructurada. Els ha agradat molt!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada